Friday 19 October 2012

Sebab lelaki gemar melihat perempuan...

Malam pasangannya siang
Jaga pasangannya tidur
Malas pasangannya rajin
Dan lelaki pasangannya ... perempuan

Kerana perempuan adalah pasangan kepada lelaki, jadi Allah dah menciptakan bentuk badan perempuan nie  dapat memikat hati lelaki. Yeah, I know not all women got a slim body. But, woman is still a woman. They got something that will look so attractive. Bila bercakap tentang pikat, memikat, terpikat, dipikat atau yang sewaktu dengannya, maka ia ada hubung kait dengan nafsu. Jika ia ada hubung kait dengan nafsu, ianya ada hubungan pula dengan bisikan syaitan. So, to control your desire or your nafsu, mestilah dicontrol dengan iman. Untuk mendapatkan iman mestilah menurut perintah Allah dan RasulNya dan menjauhi laranganNya.

In men's eye, women are symbols. Symbol? What symbol, uh? Everyone know... Men got a very very naughty imagination, IF NOT CONTROL WITH IMAN.  Mata lelaki nie, selalu menjalar bila ternampak perempuan. Setiap bentuk badan seorang perempuan, boleh dihayati oleh seorang lelaki dengan pellllllllbagai tafsiran nakal nafsu. When a man see a woman, the very first thing that he will see is her hair. So, akan ditafsir lah pelbagai cara oleh lelaki itu. Imma rite, guys???? Sebab tu lah, wanita wajib menutup rambutnya.

"Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya." HR Bukhari dan Muslim. 

Apabila rambut itu telah ditutup, mata lelaki itu akan turun kebawah melihat bentuk leher. Maka wajiblah perempuan itu menutup lehernya. No need lah nak tunjuk leher panjang macam zirafah or leher pendek macam... Maka mata lelaki itu akan turun melihat bentuk payudaranya. Maka perempuan itu WAJIBlah ke atasnya menutup bentuk payudaranya dengan melabuhkan tudungnya.

"Hendaklah mereka(perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi dadanya." An-Nur:31

Setelah itu, mata lelaki akan turun lagi melihat bentuk ramping pinggangnya. Ye ye, tak semua ramping. Ada jugak yang berlapis lapis macam kek lapis sarawak. Tapi, yang macam kek lapis sarawak tu pun perempuan jugak. Kannnn? Maka labuhkan pakaian supaya tidak ternampak bentuk pinggang. That naughty eye turun melihat bentuk punggung. Maka, wajiblah perempuan labuhkan pakaian supaya bentuk punggung tidak kelihatan. Dan, lelaki itu akan pula melihat bentuk pehanya. Maka, jangan sesekali perempuan itu pakai seluar yang ketat ketat sehingga nampak bentuk peha walau SEDIKITPUN.

My dear muslimah, mata lelaki nie gatal. Bila dia dah tak nampak bentuk kaki, dia tengok pulak kaki kita. Ish ish kesian bebeno lah dengan kaum lelaki nie. Moh lee kite tolong deme semua ni yob. Moh kita tutup kaki kita dengan melabuhkan kain atau pakai stoking. Bile kita dah tutup dari atas sampai lah ke bawah, mata lelaki nie dia naik ke atas balik. Dia tengok pulak bentuk tangan kita nie. Maka, tolong lah wahai muslimah sayang teman semua, moh le kita labuhkan tudung kita semua bior lepas bahu. At least dapat le tutup KETIBAS tu. Benda pulok ketibasnye... Ketibas tu stand for KETIak BASah. hehehe

Jika semua aurat kita dah ditutup, janganlah pulak deme anggap tugas deme dah selesai. Perlulah pulak teman, kome, deme semua jaga kehormatan diri masing masing. Jangan keluar sorang sorang, keluarlah dengan mahram atau sekurang kurangnya keluarlah dengan 3 orang wanita agar tidak diganggu oleh anasir anasir yang tidak bertauliah. Kalau muslimah tutup aurat dengan sempurna, insyaAllah selamat dunia akhirat.

Jangan salahkan lelaki mata keranjang.
Kalau perempuan berpakaian tetapi telanjang.
hehehe, moh lah kita semua tolong satu sama lain. Yang perempuannya, tutup aurat dengan sempurna. Lelaki pula, jaga pandangan. LOWER YOUR GAZE.




Ingatlah wahai muslimin muslimat, sekilau kilau berlian paling menarik untuk dicuri. Seindah indah ciptaan adalah yang paling sukar untuk dijaga. Be a good muslimah. Lets together head towards Jannah. Moh kita buru redha Allah. insyaAllah 

*sejak bile koi pandai cakap perok nie. Koi orang pahang laa*


sincerely,
Nur Jannah



0 comments:

Post a Comment