Sunday 11 May 2014

Mind rant #1 : Masa silam


Andai masa itu bisa diputar kembali.
Pasti  aku akan membetulkan kesilapan aku.
Namun tidak mungkin masa bisa diputar.
Aku bukan Doraemon si kucing biru itu.

Hidup diburu dosa dosa silam amat menyeramkan.
Sering aku tertunduk memejam mata memikirkan kesakitannya.
Aku tahu rasanya bilamana bergelut dengan lumpur hitam.
Malah mengerti peritnya menanggalkan busuknya jahiliyyah.

Tapi, tanpa semua kesilapan yang lalu.
Tidak mungkin aku jadi seperti hari ini.
Masa yang berlalu buat aku mengerti.
Betapa indah dan manisnya susunan tuhan.



Tuhanku yang pengasih. Berikanlah daku beberapa harapan lagi. Untuk esok yang pasti tiba.
Tuhanku yang pengasih. Aku tetap memohon. Matahari masih bersinar esok dan esoknya.



tulus,
Nur Jannah







terima kasih masa silam
*senyum pandang langit*





5 comments: